Frappa Magazin

Frappa Magazin

"Nem queer, pánromantikus meleg"

2018. február 01. - r.solya

Solya

Transzneműek igenis léteznek: jó lelkek rossz testekben. Köztünk járnak, talán tegnap te is találkoztál eggyel. Vajon ők hogyan ismerkednek?

Családi viszályok, társkeresés, párkapcsolati szintek, gyermekvállalás. Ezekben a témákban a transzneműek sem különböznek többi embertársunktól, csupán annyiban, hogy az ő esetükben még legalább egy fokkal nehezebb megoldást és választ találni a kérdésekre.

Adott egy fiatal fiú, akit a sors nagyobb megpróbáltatások elé állított, mint a legtöbb tinédzsert, és azok szüleit. Ez a fiú női testbe született, és ez a tény még jobban megnehezíti a fiatalkorát, az életének egy részét. Szerencséjére sokan vannak, akik szeretik és elfogadják, támogatják, de még így sem egyszerűek számára bizonyos dolgok.

Vagy csak mi, „átlagos” emberek bonyolítunk túl mindent?

Vajon ő, és a hozzá hasonló emberek hol tudnak ismerkedni? Kikhez vonzódnak, és milyen lehetőségeik vannak párkapcsolat, vagy esetleg családalapítás terén? Tuza Tóbiással, egy transznemű fiatallal beszélgettem.

Tóbiás számára hosszú folyamat volt, míg rájött, hogy rossz testbe született. Alig több mint egy éve nyílt levelet írt édesanyja, majd édesapja is a világ számára saját harcukról, hogy kislányuk nem az, akinek eddig nevelték, és elfogadásukról, miszerint elfogadják új, mégis már régóta létező fiuk helyét a családban. Ez után Tóbiás is üzenetet hagyott eddigi életét illetően.

De vajon milyen lehetőségei vannak párkapcsolatának kialakítására?
Mit tudsz róla, milyen lehetőségeid vannak ismerkedni?

A legtöbb páromat interneten ismertem meg, egy vagy két olyan ember volt, akivel élőben találkoztam először. Nem tudok arról, hogy lenne speciális társkereső oldal, én leginkább Facebookon, Instagram-on és Twitteren ismerkedtem.

Pattel, jelenlegi párommal Instagram-on ismerkedtem meg. Csináltam egy jelmezt, ennek hatására írt az egyik barátnője, hogy Patnak nagyon tetszett. Elkezdtünk beszélgetni, találkoztunk élőben, majd átvittük a beszélgetést Facebookra.

De emellett szerettem volna új embereket megismerni, barátokat szerezni, ezért jelentkeztem a Tumblr csoportba. Ez az oldal mindenki számára nyitott, de néha egy-egy poszt alatt olyan hozzászólások érkeztek, amiket nem tudtam elfogadni, ezért hamar kiléptem a csoportból.

Ezzel kapcsolatban a Magyar LMBT Szövetség kérdésünkre két további társkeresési felületet is megemlített: kifejezetten transzneműek számára a tstars.pinkvanilla.hu-t, valamint a www.eropolis.hu-t, ahol a felhasználó bejelölheti, ha transznemű.

Transzneműek

Mennyire vagy nyitott ismerkedéskor?

Nem nagyon érdekel, hogy az ember tudja-e, hogy transznemű vagyok-e. Az a fontos számomra, hogy férfiként kezeljen. Ha azonban bármi kérdése van, akkor nyitottan állok hozzá, mindenre szívesen válaszolok. Ha "tartoznom kell" valahová, akkor nem queerként, hanem pánromantikus melegként tudnám magam definiálni a legjobban.

Hogyan állsz a gyermekvállaláshoz? Neki elmesélnéd a történetedet?

Külföldön szeretném majd tovább élni az életem, minél hamarabb el szeretném hagyni Magyarországot. Ott szeretnék majd örökbe fogadni az akkori párommal.

Persze, elmesélném neki, amikor már elég idős lesz hozzá. Ha kérdezni fog, nyugodtan fogok rá válaszolni, mert ezáltal csak jobban megismeri az apját.

Transzneműek

Kapcsolatban állsz esetleg valamilyen szervezettel, akik hozzád hasonló fiataloknak segítenek?

Én nem. Nem igen vagyok benne ebben a közösségben. Édesanyámat ez jobban érdekli. Ő mindenféle csoportban benne van, hívott hozzánk transzneműeket, tudtam velük beszélgetni. Találkozók szervezésében segít nem csak nekem, másoknak is. Nem nagyon látok ebbe bele, sokszor meglepetésként ér ez az egész.

Nem szeretném anyára hagyni ezt az ügyet, később szívesen segítenék hozzám hasonló fiatalokon. Nagyon rossz úgy élni, hogy ugyanannyi jogom lenne mindenhez, de ezt nem kapom meg. A tudat, hogy több ezren vagyunk ezzel így szerte a világon, nagyon megvisel. Nagyon szerencsésnek érzem magam a szüleimet illetően.

Jogsértés esetén a sértett felkeresheti a Transvanilla Transznemű Egyesületet (szervezet@transvanilla.hu), valamint a  Háttér Jogsegélyszolgálatot is (jogsegely@hatter.hu) - tette még hozzá a Szövetség.


képek: Tuza Tóbiás
infografika: a szerző
szerkesztette: Sebő Katalin

A bejegyzés trackback címe:

https://frappamagazin.blog.hu/api/trackback/id/tr4713548927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása